Kezdõlap |
Attitude Test on Cyberbullying for the Erasmus+ project
"Cyberbullying-TheDigital Tsunami" Attitude test Questionnaire_Hungary
CYBERBULLYING: THE
DIGITAL TSUNAMI Tagintézményünk
már régóta különös figyelmet fordít a pályázati lehetőségek nyomon követésére és
az azokon való részvételre. Nemzetközi pályázatban először a 2000-es évek elején
koordinátor iskolaként vettünk részt 5 másik ország partnerségével az akkori Comenius
program keretén belül a Tempus Közalapítvány támogatásával. A tavalyi tanévben
újra megfogalmazódott bennünk az a gondolat, hogy csatlakozzunk az Európai Unió
által támogatott Erasmus+ Program Iskolai, Óvodai Partnerségek Alprogramhoz. A program
megvalósítását szintén a Tempus Közalapítvány koordinálja. Az Erasmus+ program
az Európai Unió oktatást, képzést, ifjúságügyet és sportot támogató programja, melynek
célja, hogy olyan újszerű oktatási rendszereket támogasson, amelyek a tanítás és
tanulás új formáit alkalmazzák, például a nem formális tanulást. Az Erasmus+ támogatja
a kulcskompetenciák és készségek fejlesztését elsősorban tanulmányi célú mobilitások,
illetve az oktatási-képzési intézmények közötti együttműködés segítségével. Fontos
szerepet kap az innováció és a nemzetköziesítés erősítése, ezt a célt szolgálják
a nemzetközi együttműködések, a jó gyakorlatok megosztása. A programban résztvevőknek
lehetőséget biztosít a nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztésére, támogatja a nyelvi
sokszínűséget és az interkulturális érzékenységet. Tagintézményünk
a CYBERBULLYING: THE DIGITAL TSUNAMI című projektben vesz részt (Kiberzaklatás:
a digitális cunami). A projekt 2018. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig tart
hat közreműködő ország részvételével: Törökország, Görögország, Portugália, Románia,
Franciaország és Magyarország. A projekthez való
csatlakozást a téma aktualitása adta, hiszen a kiberzaklatás a számítógépek, az
okostelefonok és a más okos eszközök gyors elterjedésével világszerte – így hazánkban
is – mind gyakoribb a fiatalok körében. Fontosnak
tartjuk, hogy felhívjuk tanulóink figyelmét a biztonságos internethasználatra, hogy
legyen ismeretük az kiberzaklatásról (cyberbullying), hogy ismerjenek meg jó gyakorlatokat,
stratégiákat a zaklatás elkerülésére, megakadályozására. Tanulóink eddigi
projekttevékenységei: ·
diákjaink
elkészítették iskolánk aulájában projektünk hírfolyamát, faliújságját ·
felkészültek
az első tanulómobilitásra ·
kisfilmet
készítettek a kiberzaklatás következményéről, a filmet megosztották az interneten ·
részt
vettek az első mobilitáson Romániában, ahol előadásokat hallgattak meg a témáról,
figyelemfelkeltő plakátot készítettek, illetve a spiral phone módszert alkalmazva
készítettek gondolatébresztő dekorációt a nemzetközi csapat tagjaként ·
diákjaink
prezentációkat készítettek a biztonságos internethasználatról, valamint a kiberzaklatásról ·
a témában
kiselőadásokat tartottak egymásnak, más osztályok tanulóinak ·
kiállítást
rendeztek az aulában, hogy az információk tagintézményünk minden tanulójához eljussanak ·
felkészülés
a görögországi mobilitásra ·
tanulóink
logókészítő pályázaton vettek részt, az elkészült munkákból a legjobbakkal nevezünk
a nemzetközi versenyre ·
dramatikus
játékok, helyzetgyakorlatok a kiberzaklatás témakörében ·
Az Európai
Bizottság által indított Safer Internet Plus program keretén belül a „Lájkvadász”
című társasjáték kipróbálása
annak érdekében, hogy a diákokat az online technológiák biztonságos használatára
ösztönözze. |
Információk | |
Iskolánkról | |
Dolgozóink | |
e-Napló | |
e-Ügyintézés | |
Fenntartó | |
TBLÁI | |
TBLÁI Bárdos | |
Közzétételi lista | |
Erasmus+ | |
Galériák | |
Tantárgyi minimumkövetelmények NAT 2020 | |
2022 © Minden jog fenntartva. Made by Augusztinyi |