Iskolánkról

Kezdőlap

Iskolánkról

Nevelési alapelvünk: Mindennapi munkánk során arra törekszünk, hogy következetes és féltő gondoskodással neveljük tanítványainkat az egymás iránti tiszteletre, a valódi értékek igényére, ezek keresésére és megteremtésére. Elsődleges célunk, hogy gyermekeink szeressenek iskolába járni, és a tanulás meghatározó értékké váljon a számukra. Pedagógiai munkánkban az önálló tanulásra, művelődésre való felkészítés, az egyéni tanulási stratégiák elsajátíttatása, a sikeres középiskolai tanulmányokhoz szükséges alapok megteremtése a célunk. Ennek érdekében tanítóink, tanáraink korszerű pedagógiai módszereket alkalmaznak.

Az eredményes tanuláshoz az alábbi feltételekkel rendelkezünk:

Tágas épület, világos tantermek, interaktív táblákkal ellátott szaktantermek, számos sportág alapjainak elsajátítására alkalmas tornacsarnok, tornaszoba, sportpályák, gondosan ápolt udvar, szabadtéri játékok, számítástechnika-terem, nyelvi labor, technika szaktantermek, iskolai könyvtár, orvosi rendelő, kényelmes ebédlő. Angol vendégtanár, hitoktató, gyermekszerető nevelőtestület várja a tanulókat.

Két tanítási nyelvű oktatás: 2002 szeptemberétől két tanítási nyelvű osztályt indítottunk, melynek célnyelve az angol. Az erre jelentkező gyermekek a választott idegen nyelvet 1-2-3. osztályban   heti 4 órában, 4. osztálytól heti 5 órában, csoportbontásban tanulják. Első osztályban még nem tanulnak írni és olvasni idegen nyelven, a nyelvoktatás játékokon, dalokon, szituációkon alapul. Alsó tagozaton az angol nyelv mellett három tantárgyat, felső tagozaton a célnyelvi kultúra mellett még két tantárgyat tanítunk angol nyelven. Támogatjuk tanulóinkat abban, hogy junior nyelvvizsgát tegyenek, alapfokú és középfokú nyelvvizsga megszerzésére törekedjenek.  A nyelvi környezetet angol anyanyelvű vendégtanárok segítségével teremtjük meg.

Testnevelés-sport: Hangsúlyozottan figyelünk tanítványaink rendszeres, sokoldalú testedzésére. Kiemelten kezeljük a versenyekre való felkészítést és a mindennapos testnevelést.  Labdarúgás, kézilabda, atlétika sportágakban délutáni foglalkozásokon vehetnek részt a tanulók.

Ökoiskola: A Balaton-felvidéki Erdei Iskola bázis iskolájaként tanulóink minden évben több alkalommal témanapokon, táborozásokon vesznek részt.

Fontos feladatunknak tartjuk, hogy segítsük tanulóink felkészülését a következő tanítási napra, ezért alsó tagozaton napközis csoportok, felső tagozaton pedig tanulószoba működik.

Tanórán kívüli foglalkozásaink: angol kommunikáció,pénzügyi szakkör, sulirádió foglalkozás, énekkar, néptánc és társastánc. Eredményesek az angol tehetséggondozó és a junior nyelvvizsgára előkészítő foglalkozásaink. Tartunk előkészítő- és felzárkóztató foglalkozásokat magyar és matematika tantárgyakból. Táboraink: gólya-, sí-, nyári napközis-kézműves táborok, és sikeresek középiskolai felvételi előkészítőink.

Iskolánk arculata és PR tevékenysége

Mitől „jó” egy iskola?

Mitől érezzük azt, hogy fénylő nyomként él és munkál bennünk első osztályos tanító nénik, későbbi osztályfőnökünk. Hogy példájuk – fülünkben – emlékeinkben visszacsengő intelmeink még ma is több emberségre, jobb munkára ösztönöznek bennünket. Mitől van az „alma maternek” olyan varázsa, hogy az öregdiák rágondolva  tisztelettel fejet hajt.

Ha e kérdésekre keressük a választ, eljutunk az intézmény arculatához.

Az iskola nevelőtestületének alapvető érdeke, hogy az egyénben, a különböző szervezetekben és a tágabb közvéleményben egyaránt kedvező kép alakuljon ki róla. Ez azért is fontos, mert kézzel nem fogható, nem látható termékek esetében különösen felértékelődik az image szerepe.

Mivel valójában lehetetlen megszemlélni, kipróbálni az ajánlatot, a fogyasztók mérlegelésében a konkrét termékjellemzők nem játszanak szerepet, helyüket átveszi az a kép, ami a programról, a szolgáltatásról, az intézmény egészéről kialakul.

Egy-egy iskola hírneve, a róla alkotott kép mögött sok minden húzódik meg. A kép kialakításában sok tényezőnek van szerepe.

Ilyen tényezők: tantestület nevelőmunkája, programja, vezetése, költségvetése, eredményei.

A pozitív arculat vonzza,  a negatív taszítja a fogyasztókat.

Az arculat valaminek a leképezése, tehát folyamat.

Maga az iskola is képes  aktívan befolyásolni az arculat alakulását.

Pl. ha újabb dolgokkal jelenik meg a piacon, ezzel ébren tartja a közönség figyelmét, stabilizálja, vagy javítja a róla alkotott képet.

Rugalmasan igazodni kell a piaci változásokhoz. A legkedvezőbb arculat akkor alakul ki, ha az iskola magasan teljesít, megelégedést vált ki és erről az eredményről kellőképpen informálja a közönséget.

„Tégy jót és beszélj róla!”

„Az iskola sugározzon következetességével is biztonságot, s igazgatóján, tanárain keresztül belső nyugalmat, nyugtalan időkben is” (Imre Sándor 1938)

Információk
Iskolánkról
Dolgozóink
e-Napló
e-Ügyintézés
Fenntartó
TBLÁI
TBLÁI Bárdos
Közzétételi lista
Erasmus+
Galériák
Tantárgyi minimumkövetelmények NAT 2020

Batsányi Tehetségpont

2022 © Minden jog fenntartva. Made by Augusztinyi