Kezdőlap |
Iskolánkról Nevelési
alapelvünk: Mindennapi munkánk során arra
törekszünk, hogy következetes és
féltő gondoskodással neveljük
tanítványainkat az egymás iránti
tiszteletre, a
valódi értékek igényére, ezek
keresésére és megteremtésére.
Elsődleges célunk,
hogy gyermekeink szeressenek iskolába járni, és a
tanulás meghatározó értékké
váljon a számukra. Pedagógiai munkánkban az
önálló tanulásra, művelődésre
való
felkészítés, az egyéni tanulási
stratégiák elsajátíttatása, a
sikeres
középiskolai tanulmányokhoz szükséges
alapok megteremtése a célunk. Ennek
érdekében tanítóink, tanáraink
korszerű pedagógiai módszereket alkalmaznak. Az eredményes
tanuláshoz az alábbi feltételekkel rendelkezünk: Tágas
épület,
világos tantermek, interaktív táblákkal
ellátott szaktantermek, számos
sportág alapjainak elsajátítására
alkalmas tornacsarnok, tornaszoba,
sportpályák, gondosan ápolt udvar,
szabadtéri játékok,
számítástechnika-terem,
nyelvi labor, technika szaktantermek, iskolai könyvtár,
orvosi rendelő,
kényelmes ebédlő. Angol vendégtanár,
hitoktató, gyermekszerető nevelőtestület
várja a tanulókat. Két
tanítási
nyelvű oktatás: 2002 szeptemberétől két
tanítási nyelvű osztályt
indítottunk, melynek célnyelve az angol. Az erre
jelentkező gyermekek a
választott idegen nyelvet 1-2-3. osztályban
heti 4 órában, 4. osztálytól heti 5
órában, csoportbontásban
tanulják. Első osztályban még nem tanulnak
írni és olvasni idegen nyelven, a
nyelvoktatás játékokon, dalokon,
szituációkon alapul. Alsó tagozaton az
angol nyelv mellett három tantárgyat, felső tagozaton a
célnyelvi kultúra
mellett még két tantárgyat
tanítunk angol nyelven. Támogatjuk
tanulóinkat abban, hogy junior nyelvvizsgát tegyenek,
alapfokú és középfokú
nyelvvizsga megszerzésére törekedjenek. A
nyelvi környezetet angol
anyanyelvű vendégtanárok
segítségével teremtjük meg. Testnevelés-sport: Hangsúlyozottan
figyelünk tanítványaink rendszeres, sokoldalú
testedzésére. Kiemelten kezeljük
a versenyekre való felkészítést és a
mindennapos testnevelést.
Labdarúgás, kézilabda, atlétika
sportágakban délutáni foglalkozásokon
vehetnek
részt a tanulók. Ökoiskola: A
Balaton-felvidéki Erdei Iskola bázis iskolájaként tanulóink minden évben több
alkalommal témanapokon, táborozásokon vesznek részt. Fontos
feladatunknak tartjuk, hogy segítsük tanulóink felkészülését a következő
tanítási napra, ezért alsó tagozaton napközis csoportok, felső tagozaton
pedig tanulószoba működik. Tanórán
kívüli
foglalkozásaink: angol
kommunikáció,pénzügyi
szakkör, sulirádió foglalkozás,
énekkar,
néptánc és társastánc.
Eredményesek az angol tehetséggondozó és a
junior
nyelvvizsgára előkészítő foglalkozásaink.
Tartunk előkészítő- és
felzárkóztató
foglalkozásokat magyar és matematika
tantárgyakból. Táboraink: gólya-,
sí-, nyári napközis-kézműves táborok,
és sikeresek középiskolai felvételi
előkészítőink. Iskolánk
arculata és PR tevékenysége Mitől „jó” egy
iskola? Mitől
érezzük
azt, hogy fénylő nyomként él és
munkál bennünk első osztályos tanító
nénik,
későbbi osztályfőnökünk. Hogy
példájuk – fülünkben –
emlékeinkben visszacsengő
intelmeink még ma is több emberségre, jobb
munkára ösztönöznek bennünket. Mitől
van az „alma maternek” olyan varázsa, hogy az
öregdiák rágondolva
tisztelettel fejet hajt. Ha e kérdésekre
keressük a választ, eljutunk az intézmény arculatához. Az iskola
nevelőtestületének alapvető érdeke, hogy az egyénben, a különböző
szervezetekben és a tágabb közvéleményben egyaránt kedvező kép alakuljon ki
róla. Ez azért is fontos, mert kézzel nem fogható, nem látható termékek
esetében különösen felértékelődik az image szerepe. Mivel
valójában
lehetetlen megszemlélni, kipróbálni az
ajánlatot, a fogyasztók
mérlegelésében a
konkrét termékjellemzők nem játszanak szerepet,
helyüket átveszi az a kép, ami
a programról, a szolgáltatásról, az
intézmény egészéről kialakul. Egy-egy iskola
hírneve, a róla alkotott kép mögött sok minden húzódik meg. A kép
kialakításában sok tényezőnek van szerepe. Ilyen tényezők:
tantestület nevelőmunkája, programja, vezetése, költségvetése, eredményei. A pozitív
arculat vonzza, a negatív taszítja a fogyasztókat. Az arculat
valaminek a leképezése, tehát folyamat. Maga az iskola
is képes aktívan befolyásolni az arculat alakulását. Pl. ha újabb
dolgokkal jelenik meg a piacon, ezzel ébren tartja a közönség figyelmét,
stabilizálja, vagy javítja a róla alkotott képet. Rugalmasan
igazodni kell a piaci változásokhoz. A legkedvezőbb arculat akkor alakul ki, ha
az iskola magasan teljesít, megelégedést vált ki és erről az eredményről
kellőképpen informálja a közönséget. „Tégy jót és
beszélj róla!” „Az iskola
sugározzon következetességével is biztonságot, s igazgatóján, tanárain
keresztül belső nyugalmat, nyugtalan időkben is” (Imre Sándor 1938) |
Információk | |
Iskolánkról | |
Dolgozóink | |
e-Napló | |
e-Ügyintézés | |
Fenntartó | |
TBLÁI | |
TBLÁI Bárdos |
|
Közzétételi lista | |
Erasmus+ | |
Galériák | |
Tantárgyi minimumkövetelmények NAT 2020 | |
2022 © Minden jog fenntartva. Made by Augusztinyi |